Petit tast del Clúster de l’Esport a Osona

VilaWeb
Pep Comeres
16.11.2016 - 18:44
Actualització: 16.11.2016 - 19:44

Amb motiu de la Fira de la Muntanya de Vic, durant la tarda del diumenge ha tingut lloc una breu presentació del Clúster de l’Esport a Osona i de la feina que s’està fent. S’ha explicat breument quins agents en formen part i els objectius que es persegueixen amb aquest projecte.

La presentació ha anat a càrrec d’Anna Maresma, Clúster Manager Esport Osona, juntament amb Núria Macià, Directora executiva de Creacció. Maresma ha explicat que “El Clúster de l’Esport a Osona pretén aglutinar els diferents agents relacionats amb l’esport i fomentar el treball de col·laboració amb la finalitat de generar impacte econòmic al territori a través de l’esport.”

Aquest impacte es mesurarà a través de la visibilitat exterior, el creixement professional dels agents –cadascú en el seu camp-, la innovació en productes i serveis, en la recerca de nous horitzons i en l’augment de facturació agregada al sector.

El Clúster de l’Esport a Osona aglutina marques esportives, clubs esportius, allotjaments, botigues especialitzades, agències de viatge, esportistes i institucions públiques, tots ells sota l’etiqueta d’agents. Això suposa un impacte de 90 empreses i clubs i una facturació superior als 28M d’euros.

A grans trets, Maresma ha explicat que les línies de treball a seguir estan organitzades en tres grans blocs: en primer lloc, el producte de turisme esportiu, des de l’oferta i la promoció fins a la venda. Com exemples ha citat l’hípica, el senderisme, l’escalada, l’hoquei, el triatló o el ciclisme, i pel què fa a les accions, des d’estades d’atletes fins a esdeveniments a tots els nivells. En segon lloc, la creació de la “comunitat esport”, és a dir, conèixer qui és qui, dur a terme sessions de networking, sessions de formació pels agents, crear un directori empresarial potent i un model de col·laboració públic-privat. Finalment, en tercer lloc ha parlat de l’estratègia del Clúster com a visió i posicionament comú, buscant un grup motor amb uns objectius i un seguiment comú i alinear els agents per treballar de forma conjunta i sempre amb l’objectiu de col·laborar i sumar.

Per tal de donar visibilitat al projecte i que tots els agents se sentin identificats sota el mateix paraigua s’ha creat una marca que es donarà a conèixer el proper mes de desembre durant la presentació oficial del Clúster de l’Esport a Osona. També s’hi han involucrat una sèrie d’esportistes de renom; esportistes en actiu i d’altres que ja no ho estan, però que tots ells tenen una vinculació important amb la Comarca i en seran els ambaixadors.

Cal explicar que darrere el Clúster s’hi troba Creacció, el Consell Comarcal i Osona Turisme amb el rol i la voluntat d’acompanyar, posar en contacte i impulsar tot aquest impacte.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any