Petit tast del Clúster de l’Esport a Osona

VilaWeb
16.11.2016 - 18:44
Actualització: 16.11.2016 - 19:44

Amb motiu de la Fira de la Muntanya de Vic, durant la tarda del diumenge ha tingut lloc una breu presentació del Clúster de l’Esport a Osona i de la feina que s’està fent. S’ha explicat breument quins agents en formen part i els objectius que es persegueixen amb aquest projecte.

La presentació ha anat a càrrec d’Anna Maresma, Clúster Manager Esport Osona, juntament amb Núria Macià, Directora executiva de Creacció. Maresma ha explicat que “El Clúster de l’Esport a Osona pretén aglutinar els diferents agents relacionats amb l’esport i fomentar el treball de col·laboració amb la finalitat de generar impacte econòmic al territori a través de l’esport.”

Aquest impacte es mesurarà a través de la visibilitat exterior, el creixement professional dels agents –cadascú en el seu camp-, la innovació en productes i serveis, en la recerca de nous horitzons i en l’augment de facturació agregada al sector.

El Clúster de l’Esport a Osona aglutina marques esportives, clubs esportius, allotjaments, botigues especialitzades, agències de viatge, esportistes i institucions públiques, tots ells sota l’etiqueta d’agents. Això suposa un impacte de 90 empreses i clubs i una facturació superior als 28M d’euros.

A grans trets, Maresma ha explicat que les línies de treball a seguir estan organitzades en tres grans blocs: en primer lloc, el producte de turisme esportiu, des de l’oferta i la promoció fins a la venda. Com exemples ha citat l’hípica, el senderisme, l’escalada, l’hoquei, el triatló o el ciclisme, i pel què fa a les accions, des d’estades d’atletes fins a esdeveniments a tots els nivells. En segon lloc, la creació de la “comunitat esport”, és a dir, conèixer qui és qui, dur a terme sessions de networking, sessions de formació pels agents, crear un directori empresarial potent i un model de col·laboració públic-privat. Finalment, en tercer lloc ha parlat de l’estratègia del Clúster com a visió i posicionament comú, buscant un grup motor amb uns objectius i un seguiment comú i alinear els agents per treballar de forma conjunta i sempre amb l’objectiu de col·laborar i sumar.

Per tal de donar visibilitat al projecte i que tots els agents se sentin identificats sota el mateix paraigua s’ha creat una marca que es donarà a conèixer el proper mes de desembre durant la presentació oficial del Clúster de l’Esport a Osona. També s’hi han involucrat una sèrie d’esportistes de renom; esportistes en actiu i d’altres que ja no ho estan, però que tots ells tenen una vinculació important amb la Comarca i en seran els ambaixadors.

Cal explicar que darrere el Clúster s’hi troba Creacció, el Consell Comarcal i Osona Turisme amb el rol i la voluntat d’acompanyar, posar en contacte i impulsar tot aquest impacte.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem