La tertúlia proscrita

L’any 2016 comença amb bones perspectives per a l’R3

VilaWeb
Pep Comeres
02.03.2016 - 09:34
Actualització: 02.03.2016 - 10:34

A Centelles, el dia 11 de febrer es va reunir per primera vegada la comissió de treball sorgida a partir del debat al ple de gener (des d’abril de 2015 hi ha una moció aprovada per tots els grups demanant millores a l’estació) i integrada per membres de l’equip de govern, d’Ara Junts per Centelles i de Perquè no ens Fotin el Tren. En aquesta reunió, l’alcalde va explicar les obres que s’han de fer perquè l’estació sigui totalment accessible i el compromís de RENFE de presentar ben aviat un projecte de remodelació de l’estació.

A Torelló, el divendres dia 26 de febrer, l’equip de govern es va comprometre a presentar d’aquí a un parell de mesos el projecte d’adequació de l’espai de darrere l’Estació com a aparcament. L’espai, situat a l’avinguda dels Pirineus, facilitaria l’aparcament als usuaris del tren (especialment els que vénen des de Sant Vicenç, Sant Pere i des dels diferents pobles de la Garrotxa) i permetria evitar el col·lapse i els problemes de trànsit que es generen en el moment d’arribada d’alguns trens a la plaça del davant de l’Estació.

I, finalment, aquest dilluns hi va haver una primera trobada amb el nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. Des del grup Perquè no ens Fotin el Tren es va fer èmfasi en tres aspectes: la racionalització dels horaris, l’accessibilitat de trens i estacions i la solució de qüestions de funcionament ordinari que permetin generar una certa fiabilitat i confiança (puntualitat, increment del nombre de vagons en funció del nombre d’usuaris: divendres a la tarda per tornar de Barcelona; diumenge a la tarda per baixar cap a Barcelona…). En relació a la racionalització dels horaris, el conseller es va comprometre a fer una proposta durant aquest any 2016. Pel que fa a les millores, el Conseller va explicar que la R3 és una línia on tenen clar que cal intervenir de forma prioritària, conjuntament amb la R4, la R11, la R15 i la R16, i que, per tant, tindrà un pla de millora específic.

Totes aquestes propostes de millora es troben en una fase molt inicial, però el grup Perquè no ens Fotin el Tren continuarà vetllant i pressionant perquè les institucions i organismes implicats les executin.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any