El MAB respon al comunicat de La Xinxa – Grup Feminista de Manlleu

Pep Comeres
18.05.2017 - 17:28
Actualització: 18.05.2017 - 19:28

El MAB (Manlleu Associació de Botiguers) ha fet un comunicat de resposta al que havia fet públic La Xinxa sobre el Gastromoda i l’exhibició del cos de les dones en restaurants.

Diu així:

“Des del MAB ens volem adreçar al grup la Xinxa per fer uns aclariments sobre el comunicat que han emès i sense voler entrar en més debats.

En primer lloc, ens hauria agradat que, abans de fer comunicats, s’haguessin posat en contacte amb nosaltres per informar-se de com s’ha gestionat l’acció de dinamització comercial de la Gastromoda.

Des del MAB s’organitzen desfilades des de fa més de 10 anys per presentar les col·leccions dels establiments de moda, complements, perruqueria… Se n’han fet en diferents ubicacions i amb diferents formats. En funció dels comerços associats en cada moment, desfilen homes, dones o nens, que ho fan de manera totalment voluntària i desinteressada.

De les cinc desfilades de què va constar el Gastromoda d’enguany, només en una va participar un establiment de llenceria i roba de bany. Cap menor d’edat, com assegura el comunicat de la Xinxa, va passejar en calces i sostens.

Les persones que van anar a sopar i a veure les desfilades, majoritàriament clients i clientes de Manlleu dels establiments participants, ho van fer amb l’objectiu de viure una experiència que lliga la gastronomia local i el comerç de proximitat del sector moda. Per veure cossos i pell, en tindrien prou en anar a qualsevol platja.

Des del MAB l’únic que s’intenta és continuar mantenint viu un comerç de proximitat que dóna vida a la nostra ciutat, que és un espai de cohesió social, que s’implica amb les entitats locals, que il·lumina els carrers i que fixa la renda al territori. Per garantir la continuïtat d’aquest model de comerç treballem colze amb colze amb els nostres associats”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any