La tertúlia proscrita

132 comerços de Torelló participen a la campanya ‘Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir’

VilaWeb
Pep Comeres
01.06.2016 - 09:49
Actualització: 01.06.2016 - 11:49

De l’1 al 30 de juny tindrà lloc una nova edició de la campanya de dinamització del comerç en nuclis antics ‘Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir’, que enguany compta amb la participació de 2.352 botigues de 32 municipis. A Torelló, la campanya, organitzada conjuntament pel Pla de Barris i la regidoria de Comerç, compta amb la participació de 132 comerços.

La Xarxa de Barris amb Projectes, formada per ajuntaments que impulsen plans de millora de barris, fa aquestes campanyes amb l’objectiu de potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat en els nuclis antics, per millorar la qualitat de vida i la cohesió social. Enguany és la sisena edició i el nombre de comerços adherits s’ha incrementat en gairebé 600 comerços, una xifra rècord des que es va iniciar ara fa sis anys. La setmana passada es va presentar la campanya a Barcelona, en un acte presidit per la consellera de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, Meritxell Borràs, i al qual va assistir l’alcalde de Torelló, Santi Vivet.

D’altra banda, aquest dimarts es va fer la presentació de la campanya a nivell comarcal, en un acte celebrat a l’Ajuntament de Centelles, en presència dels alcaldes i regidors dels municipis osonencs integrats al projecte.

La campanya, amb el lema ‘Comprar al barri té premi’, es va posar en marxa l’any 2011 i en aquell moment s’hi van adherir 8 municipis i poc més de mig miler de comerços. Ara, la seva sisena edició es consolida amb la participació de 32 viles i ciutats d’arreu del territori: Arbúcies, Balaguer, Besalú, Calafell, Caldes de Montbui, Centelles, Cervera, el Vendrell, Falset, Figueres, Hostalric, la Bisbal d’Empordà, la Pobla de Segur, la Selva del Camp, les Borges Blanques, l’Arboç, Llagostera, Lleida, Mediona, Mollerussa, Móra d’Ebre, Roda de Ter, Roses, Sant Hipòlit de Voltregà, Sant Quintí de Mediona, Solsona, Súria, Torelló, Tortosa, Ulldecona, Vic i Vilanova del Camí. La iniciativa es desenvoluparà durant tot el mes de juny en els més de 2.300 comerços adherits i compta amb el suport de la Generalitat, la Pimec, la Confederació de Comerç de Catalunya i aquest any, per primer cop, compta també amb el suport de les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.

Per cada compra, el client rebrà una butlleta que l’habilitarà per participar en el sorteig d‘un premi principal que consisteix en experiències gastronòmiques, nits d’hotel, visites guiades, espectacles i productes típics de cadascun dels municipis participants en la campanya. Aquest any també hi haurà premis addicionals que ofereixen alguns barris perquè més persones participants es puguin beneficiar d’aquests premis.

En el cas de Torelló hi ha 132 comerços participants. Els 6 premis del comerç de Torellóestan exposats a l’aparador del carrer sant Miquel, als quals cal sumar els premis de Catalunya (que aquest any seran 3). El premi que el Pla de Barris aporta a nivell de Catalunya és una visita guiada al nucli antic amb entrada al Museu de la Torneria, a més d’un dinar i entrades per a la sessió de clausura del Festival de Cinema de Muntanya (per a 2 persones).

En total, els premis de Torelló estan valorats en 6.221,2 euros: 3 premis que inclouen un total de 32 regals aportats per diferents municipis de Catalunya amb un valor de 2.532,60 euros; i 6 premis que inclouen un total de 139 regals aportats pels comerços de Torelló amb un valor de 3.679,6 euros.

Per participar en el sorteig només cal comprar en un comerç identificat amb el cartell de la campanya i omplir la butlleta i dipositar-la a la bústia del comerç. El sorteig dels premis es farà en el marc de la Nit de Botigues (16 de juliol).

La Xarxa de Barris amb Projectes es va crear l’any 2007, com a espai de trobada i intercanvi d’idees entre els ajuntaments que tenien en marxa un Pla de barris. Dos anys després, es va posar en marxa la subxarxa de nuclis antics, que va començar a treballar la dinamització del comerç de proximitat en tractar-se d’una prioritat compartida per tots els municipis.

L’objectiu és el de recuperar la centralitat comercial dels nuclis històrics i, així, el seu paper de referència.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any