09.06.2016 - 09:08
|
Actualització: 09.06.2016 - 11:08
L’Ajuntament de Vic junt amb els comerciants de l’Eixample Morató engeguen una nova iniciativa a la plaça dels Màrtirs amb l’objectiu d’ajudar a dinamitzar aquesta zona. L’activitat, sota el nom “VICBIR, festivalet de la cervesa artesana” tindrà lloc el darrer dissabte de cada mes i consisteix en un esdeveniment sòcio-gastronòmic dins d’un context lúdic. L’activitat donarà el seu tret de sortida el pròxim dissabte, dia 25 de juny.
La regidora de Comerç i Turisme, M. Carme Bover, ha exposat el compromís que té l’equip de govern de l’Ajuntament per tal de poder contribuir i posar en valor aquesta zona de la ciutat. En aquest sentit, la regidora ha fet un repàs i ha citat d’exemples diferents fires i esdeveniments que ja es fan a la zona: Làctium, Mercat Medieval, la Fira de Santa Llúcia que està organitzada conjuntament amb comerciants de la zona; i altres que tenen més periodicitat com la Fira de Brocanters (primer dissabte de mes); la Fira del Disc que pròximament s’hi farà un nou replanteig (tercer dissabte de mes); i ara neix VICBIR (darrer dissabte de mes). D’altra banda, Bover ha explicat que tot i que des de l’Ajuntament de Vic es vol intentar ajudar i dinamitzar la zona també s’està treballant amb veïnat per tal que la plaça dels Màrtirs és un escenari idoni per acollir-hi múltiples activitats i “cal que els teixit veïnal i comercial se’l sentin propi i seu”.
D’altra banda, Àusias Ballart ha explicat detalladament la nova iniciativa del VICBIR i que es concep com a un festival socio-gastronòmic i dins d’un context lúdic que tindrà lloc el darrer dissabte de mes de 12 del migdia a 11 de la nit aproximadament. La nova proposta lúdica té com a denominador comú donar a conèixer diferents productors de cerveses artesanes que actualment existeixen a Catalunya i cada dissabte hi haurà 8 productors artesans de diferents zones geogràfiques perquè la ciutadania les pugui descobrir i tastar. Paral·lelament durant la jornada s’organitzaran tallers gastronòmics amb cuiners de renom; sessions de maridatges on la cervesa artesana és la protagonista, però es combinarà amb altres aliments com formatges o embotits. D’altra banda, i per ajudar animar l’espai s’aposta amb concerts de música en directe de 30-45 minuts de durada.
Finalment, per part dels comerciants de la zona, Lídia Musachs ha expressat que veuen amb bons ulls la nova proposta i que des de la seva part estan treballant per elaborar noves propostes amb el mateix objectiu: dinamitzar la zona.