Vic

Vic vol reduir l’accidentalitat a la ciutat amb el foment del transport públic, la bicicleta i els desplaçaments a peu

  • La capital d'Osona supera en 9 punts l'ús del vehicle privat en comparació a ciutats de dimensions similars

VilaWeb

Pep Comeres

01.12.2015 - 09:01
Actualització: 01.12.2015 - 10:01

L’alcaldessa de Vic, Anna Erra, ha reconegut aquest dilluns que l’accidentalitat a la ciutat és “alta”. En concret, mentre que el nombre d’atropellaments a novembre del 2014 se situava als 38, a novembre de 2015 n’eren 29. Amb l’objectiu de reduir aquesta problemàtica i arribar a revertir les xifres, l’Ajuntament engegarà el Pla de Seguretat Viària que contempla diferents mesures que s’allargaran fins el 2018. El pla de xoc proposa una millor senyalització de les vies i la col·locació de semàfors en punts conflictius. La tècnica de mobilitat, Lourdes Rota, ha explicat que Vic supera en 9 punts la mitjana de l’ús del vehicle privat en comparació amb ciutats de dimensions similars.

Davant de les xifres negatives en relació als atropellaments i accidentalitat a la ciutat de Vic, l’Ajuntament ha decidit engegar un pla de xoc per revertir aquesta situació. Tot i que les xifres són lleugerament més positives que l’any anterior, l’alcaldessa de la ciutat, Anna Erra, ha exposat que es tracta d’un tema “pendent de resoldre”. En concret, el consistori elaborarà un Pla de Seguretat Viària que s’allargarà fins el 2018, tot i que l’any que ve ja es posarà en marxa el Pla de mobilitat urbana.

Segons ha detallat la tècnica de mobilitat encarregada del pla, Lourdes Rota, una de les mesures que es duran a terme és la jerarquització de la xarxa viària. En aquests sentit, ha detallat Rota, es millorarà la senyalització amb la seva homogeneïtzació i també “s’hi donarà continuïtat”. Rota ha explicat que “quan agafes el cotxe és important que el destí estigui ben senyalitzat i que hi hagi criteris de continuïtat per evitar el risc del dubte”. Aquestes mesures, creu la tècnica municipal, “generaran criteris de seguretat en la conducció”. A més, també s’incrementarà la instal·lació de semàfors als passos de vianants, així com també a les interseccions més conflictives.

Pel que fa a les mesures encarades per als ciutadans i ciclistes, l’Ajuntament millorarà la xarxa de carrils bici de la ciutat i els donarà continuïtat. Quant a vianants, s’incrementaran les zones de pacificació del transit en les quals es dóna prioritat al vianant i els vehicles no poden circular a una velocitat superior als 20 quilòmetres per hora. “En aquestes zones la prioritat és invertida: el cotxe és un convidat i el vianant té la prioritat”, ha remarcat Rota.

Amb totes aquestes mesures, el consistori té per objectiu “desaminar” els ciutadans d’agafar el vehicle privat i aconseguir que apostin pel transport públic, l’ús de la bicicleta o els desplaçaments a peu. La tècnica Lourdes Rota ha explicat que Vic supera en 9 punts les ciutats mitjanes de Catalunya amb l’ús del vehicle privat. Mentre altres municipis similars a la capital d’Osona utilitza els vehicles pels desplaçaments interns en un 45%, a Vic l’ús s’eleva fins el 54%.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem