05.11.2015 - 08:52
|
Actualització: 05.11.2015 - 09:52
Decebuts per com l’Ajuntament de Vic ha tractat la situació del barri de l’Eixample Morató, l’associació de comerciants Vic Comerç ha fet públic a través d’un comunicat que no dóna validesa al procés participatiu que s’ha engegat des del consistori perquè els veïns i comerciants decideixin sobre el futur d’alguns carrers. L’associació destaca que les intervencions realitzades fins el moment no han estat avalades per cap estudi que justifiqui les mesures i es mostren preocupats per la situació d'”emergència i ofegament econòmic” que estan patint els comerciants. A més, no entenen els procediments i en base a què s’han escollit les opcions que s’hauran de votar. Vic Comerç no descarta emprendre mesures legals per defensar els interessos del col·lectiu.
Vic Comerç ha explicat que s’han vist “relegats i desautoritzats” des del moment en què l’Ajuntament de Vic “no ha complert amb l’acord signat d’un seguit de mesures pal·liatives d’urgència mentre no es realitzés un estudi i el procés participatiu que se’n derivés”. Vic Comerç ha assenyalat que es considera “part directament afectada” i s’ha queixat que no ha tingut cap opció d’opinar ni participar en el procés d’elaboració de les qüestions que se sotmetran a votació, “les quals tampoc estan justificades sota cap premissa”, segons l’entitat.
D’altra banda, l’associació de comerciants ha assenyalat que una de les dues opcions plantejades en la proposta que planteja l’Ajuntament, la d’obrir el carrer Bisbe Casadevall al trànsit que ve des del Passeig, “coincideix amb la proposta de l’estudi d’on en sortien les mesures pal·liatives” que l’associació diu que s’han incomplert. A més, també assenyalen que l’alternativa, que ofereix deixar la zona tal i com està, “no queda fonamentada sota cap supòsit”. Per Vic Comerç, el procés participatiu hauria de ser “de consens entre les parts” i amb “supervisió externa” que en vetlli el bon compliment.
Amb tot, l’associació afirma que mai han estat en contra dels projectes de vianalització ni restriccions de trànsit sempre i quan estiguessin fonamentats en base a criteris “tècnics i objectius”.