10.05.2017 - 09:51
|
Actualització: 10.05.2017 - 11:51
Una seixantena de persones, de diferents àmbits, van participar, dissabte passat, al IV Fòrum Local d’Educació del Projecte Educatiu de Torelló, que es va celebrar a l’edifici de la Cooperativa i a la Mostra d’activitats educatives que es va portar a terme a la plaça Nova.
El regidor d’Ensenyament, Marc Fontserè va obrir l’acte donant la benvinguda als participants; i a continuació, Josep Colomer, tècnic assessor i coordinador dels Projectes Educatius per part de Diputació, va fer una xerrada sobre el potencial dels Projectes Educatius com a elements transformadors del municipi.
Seguidament es va repassar els motius que han donat lloc al Projecte Educatiu de Torelló que es centren en la millora de l’èxit l’educatiu entès com que les persones siguin crítiques i socialment actives, que pensin i actuïn amb la ment oberta, amb curiositat, amb ganes de conèixer, de donar, de rebre, de col·laborar i participar, que siguin capaces de desenvolupar-se de manera integral, tant individualment com en societat, en tots els àmbits i dimensions: professional, social i personal.
En el document de propostes i organització del PEC es descriuen els eixos a treballar, els objectius i les propostes a realitzar, així com el calendari de cada una de les actuacions i com s’organitza el PEC per portar-les a terme. En total hi ha 6 eixos, tres d’estratègics i tres de transversals.
-Eix 1: La relació família i escola, com a millora de l’èxit educatiu. Categoria: estratègic. Data d’inici: curs 2016/2017
-Eix 2: L’èxit educatiu a Secundària obre portes. Categoria: estratègic. Data d’inici: setembre 2017/2018
-Eix 3. La formació al llarg de la vida, com a eina pel desenvolupament integral. Categoria: estratègic. Data d’inici: setembre 2018/2019
-Eix 4. La difusió. Categoria: transversal. Data d’inici: curs 2016/2017
-Eix 5. La cohesió social. Categoria: transversal. Data d’inici: curs 2016/2017
-Eix 6. La coordinació entre centres. Categoria: transversal. Data d’inici: curs 2016/2017
Després d’aquesta introducció es va exposar el treball fet fins ara:
Així, s’ha elaborat el logo del Projecte Educatiu i s’han creat les eines 2.0 per millora la comunicació entre família i escola (twitter, facebook, instragram, piulapp, wordpress). També s’estan redactant les recomanacions, fruit del treball de la Xarxa, per potenciar la participació de totes les famílies a l’escola i que després s’han de fer de arribar a les AMPA i als centres educatius. I s’ha potenciat el treball realitzat per part de les AMPA, se’ls agraeix la tasca feta, en dues accions concretes: organització del cicle de xerrades i activitats per a les famílies 2017; i suport a la Federació AMPA en la consolidació de l’oferta conjunta d’extraescolars.
D’altra banda, s’està treballant per desenvolupar el Pla de Comunicació; i s’han d’elaborar les propostes per promoure el treball conjunt per a la inclusió entre l’administració, les entitats i la ciutadania. I s’ha fet una enquesta, adreçada a infants i joves, per tal de conèixer la dimensió de l’objectiu i poder determinar quins recursos cal posar en marxa o reforçar dels ja existents.
Un cop finalitzada aquesta exposició, els participants al IV Fòrum es van dividir en grups per tal de valorar la feina feta fins ara i proposar noves accions en el cas que així ho creguessin convenient; i també començar a fer propostes de com treballar els objectius de l’eix 2: l’èxit educatiu a Secundària obre portes.
Paral·lelament al IV Fòrum, des de les 12 del migdia la plaça Nova va acollir la mostra d’activitats educatives, amb la participació de diverses entitats, per tal que totes les famílies poguessin conèixer una part de l’oferta educativa del municipi. A la 1 del migdia tots els participants es van desplaçar a la plaça Nova per tal de construir el mosaic de UnitsxEducar, amb les peces de fusta realitzades pels joves del mòdul de fusteria i instal·lació de mobles del PFI de Torelló. Aquest acte d’implicació va tancar el IV Fòrum Local d’Educació del Projecte Educatiu de Torelló.