14.09.2015 - 15:51
|
Actualització: 14.09.2015 - 17:51
Aquest dilluns 14 de setembre ha començat amb normalitat el curs escolar a la ciutat. El nou regidor d’Educació, Àlvar Solà acompanyat de l’alcaldessa, Anna Erra i fins ara regidora d’Educació, han visitat l’escola Guillem de Mont-rodon.
Durant la presentació s’han fet públiques diferents dades pel que fa al nombre d’alumnes. Així, Àlvar Solà ha afirmat que aquest any la ciutat acull una nova aula de P3 a l’escola Doctor Joaquim Salarich, essent un total de 22 línies de P3 (527 places), per poder atendre a un cens força elevat. Després de la preinscripció les dades recollides indiquen que un 91% de les famílies de P3 han pogut entrar en el centre escollit en primera opció.
Pel que fa a secundària les places de 1er de secundària ofertes han estat 540 amb un 92% d’alumnes escolaritzats en la seva primera opció.
El total de places escolars a Vic per alumnes de 0 a 16 anys d’aquest curs és de 7.544, un nombre molt similar a l’any passat, un increment de l’1.76% respecte l any passat.
Pel que fa a l’educació no obligatòria, l’ajuntament segueix disposant de 3 Programes de Formació i Inserció municipals que es basen en tres cursos i que ofereixen 46 places.
Respecte a la primera etapa d’educació infantil, 0-3 anys, les tres escoles municipals comencen el curs amb un màxim d’ocupació consolidant la seva oferta a nivell de ciutat.
Entrant ja en la vessant dels projectes, des de Regidoria d’Educació i seguint la tendència dels últims anys, es continuarà treballant amb els centres educatius intentant ser un suport per aconseguir la millora de l’èxit acadèmic. En aquest sentit l’alcaldessa de Vic, Anna Erra ha posat de relleu que “des de fa anys s’està treballant en la importància de Vic com a ciutat educadora i que és necessari nodrir de contingut el model Vic”. Per aquest motiu des de l’Ajuntament i amb el treball en xarxa amb els centres escolars s’aposta per diferents grans projectes que contribueixen a l’èxit escolar de l’alumne/a. Un d’ells se centra en el treball de l’èxit escolar vinculat a la competència lectora dels alumnes de cicle inicial. Un treball que aquest curs ja s’estendrà a tots els centres de la ciutat, amb una valoració molt bona per part dels centres que ja hi treballen, i amb una importància reconeguda pel Departament d’Ensenyament com a innovació i pilotatge. El projecte, liderat per l’Escola Estel, serà el tercer any que s’executa a la ciutat, tenint ja tres ritmes de treballs diferents en funció de l’entrada del centre al projecte. D’altra banda, també s’impulsa el projecte 0-6 que té per objectiu evitar el trencament a l’etapa entre 3 i 6 anys, i mantenir així, una continuïtat a tota aquesta etapa. La iniciativa es troba en fase d’estudi i es començarà a articular després d’un procés de treball intern que compta amb la participació de tots els centres d’educació infantil, públics i concertats, escoles bressol municipals i Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.
El director de l’escola, Joan Escarrabill ha agraït a l’Ajuntament el compromís que ha mostrat des de fa temps en l’educació de la ciutat i ha animat a mantenir aquesta línia de treball.
Finalment l’alcaldessa, Anna Erra, ha destacat que enguany i com a novetat “amb la voluntat de reconèixer també els alumnes més talentosos, s’està treballant en propostes per al reconeixement d’alumnes amb èxit educatiu”.