Vic

Professionals i públic avalen el canvi de model del Mercat de Música Viva de Vic

  • S'ha aconseguit un 100% d'ocupació a les taules de treball i una bona afluència de públic als concerts de pagament

VilaWeb

Pep Comeres

19.09.2016 - 06:58
Actualització: 19.09.2016 - 08:58

El Mercat de Música Viva de Vic (MMVV) ha fet aquest dissabte al migdia un balanç provisional de la seva 28a edició. Els organitzadors de la fira han explicat que l’aposta estratègica del Mercat per un canvi de model i el trasllat de tota l’activitat artística i firal a l’Atlàntida “s’ha vist reconeguda per l’èxit d’assistència de professionals i públic general”. De fet, s’ha aconseguit un 100% d’ocupació a les taules de treball i els concerts a tres euros han registrat una molt bona afluència de públic. A 24 hores de tancar el certamen, més de 750 professionals de 21 nacionalitats diferents s’han reunit sota el nou model de Mercat, que ha apostat per concentrat l’activitat de negoci en dies laborables –de dimecres a divendres, i mantenir la programació de festival al Sucre i la plaça Major, les nits de divendres i dissabte.

Segons les dades provisionals del MMVV, el públic general ha respost amb molt bona assistència a l’oferta de 3 euros per concert i a l’avançament d’un dia de l’inici de la programació, que va arrencar dimecres i acaba aquest dissabte, amb una millor ocupació respecte l’any passat. La programació de festival continua aquest dissabte amb els concerts d’Est Oest, Quimi Portet i Delafé a la plaça Major i les actuacions de Dubioza Kolektiv, DJ Wagner Pa i Madcon al Sucre. Segons els organitzadors, aquests dos escenaris van registrar molt bona ocupació la nit de divendres.

El MMVV també ha estat l’escenari de la presentació del Pla Integral de la Música de Catalunya, impulsat per la conselleria de Cultura, i que ha d’esdevenir el marc permanent d’interlocució entre el Departament i la resta d’administracions amb el conjunt del sector de la música. En aquest context, el conseller Santi Vila es va comprometre a potenciar i optimitzar els dos mercats estratègics del sector de la música: el Mercat de Música Viva de Vic i la Fira Mediterrània de Manresa.

Entre el conjunt d’activitats que ha acollit l’MLav destaca, entre d’altres, la fundació de l’Associació de Dones de la Indústria de la Música, que aquest divendres va aprovar els seus estatuts i neix amb l’objectiu de vetllar pel compliment de la igualtat entre homes i dones al sector de la indústria musical.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem