25.05.2017 - 10:15
|
Actualització: 25.05.2017 - 12:15
El mes de febrer passat ‘Perquè no ens fotin el tren’ va celebrar una reunió, a petició seva, amb el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat. L’objectiu de la reunió era parlar del document sobre la racionalització dels horaris i el servei i sobre la moció que estan aprovant els ajuntaments de la comarca d’Osona.
A grans trets, les millores que es demanen són que s’allargui el recorregut d’alguns trens que ara acaben el trajecte a Granollers, La Garriga o Vic (es proposa que ho facin a La Garriga, Vic o Ripoll, respectivament) o que es resolguin aspectes com el fet que el tren que surt a primera del matí de Ripoll, quan puja el vespre des de Vic pugui recollir passatgers (ara puja sense parar a les estacions!) o que es reordenin alguns horaris.
Alhora també es reclama que la composició dels trens s’adeqüi a la quantitat d’usuaris (tots els usuaris sabem que el tren que surt de Vic a les 6:46 en direcció a L’Hospitalet o que els que surten de l’Hospitalet cap a amunt a les 13:54 o a les 16:54, per posar només dos exemples, van sempre amb un munt de gent dreta!).
I, finalment, també s’insisteix en la necessitat que els trens semidirectes parin a Centelles perquè estem parlant de l’estació de referència a Osona Sud i no hi ha sistemes de transport públic alternatius o la millora de la gestió de la Devolució Xpress.
A la reunió els representants de l’administració van informar que s’estava treballant en una reconfiguració del conjunt dels horaris de rodalies que s’ha d’implantar a finals del 2017 però que estaven disposats a valorar algunes de les propostes per millorar ja des d’ara el servei i, per tant, s’obria l’esperança d’aconseguir petites millores molt positives per als usuaris habituals de la línia.
Malgrat tot, fa uns quants dies ‘Perquè no ens fotin el tren’ va rebre una carta en la qual la Generalitat es nega a impulsar cap de les millores justificant-se en l’incompliment de les inversions d’Adif, recordant que la competència d’oferir un bon servei és de Renfe i emparant-se en la futura proposta de reconfiguració dels horaris.
‘Perquè no ens fotin el tren’ lamenta la poca voluntat de millora de l’R3, tot i que la proposta de racionalització dels horaris i la millora del servei està recolzada per quasi cinquanta ajuntaments de les comarques d’Osona, el Ripollès, la Garrotxa i la Cerdanya i, en tots els casos, els ajuntaments han aprovat la moció per unanimitat.