24.07.2017 - 10:47
|
Actualització: 24.07.2017 - 12:47
El film Mountain Cry (Larry Yang, Xina 2016) és l’adaptació de la novel·la de Ge Shuiping, un drama rural ambientat a la Xina de l’any 1984 que condemna la intolerància d’un col·lectiu corcat pels prejudicis. Aquesta pel·lícula, que ha tingut a Vic la seva estrena estatal, retrata també una intensa història d’amor.
El Jurat internacional del Festival Nits de cinema oriental, format per Quim Casas, Pemba Chhoti Sherpa i Andrew Leavold, ha guardonat el film per la seva profunda història de supervivència i redempció, per l’expressivitat de les imatges i per com mostra el viatge extraordinari dels personatges. També n’han destacat el context que reflecteix i l’excepcional interpretació de la seva actriu protagonista, Lang Yueting.
El documental The Posterist, dirigit per Hui See-Wai i protagonitzat pel dibuixant Yuen Tai-Yung, rep la Menció Especial del Jurat per la passió i l’amor demostrat cap al personatge que retrata i perquè ha representat la comunió, en una sala de cinema de Vic, entre els espectadors i el cinema popular de Hong Kong.
El Festival Nits es consolida en la seva 14a edició com a esdeveniment que aconsegueix unir una programació de cinema especialitzat amb projecció internacional i el treball de territori i d’integració cultural.
Un total de 10.000 espectadors han assistit a les projeccions i activitats del Festival Nits 2017. Destaquen les Nits a la Bassa, nineta dels ulls del certamen, que han acollit les exhibicions d’arts escèniques, arts marcials, projeccions i sopars temàtics: la Xina, Japó, l’Índia, Corea del Sud i Hong Kong, amb prop de 1.000 persones cada nit.
El Premi del Jurat al film Mountain Cry, protagonitzat per una dona i la seva lluita amb l’entorn i els prejudicis, culmina una edició dedicada a les dones coratjoses. Durant la jornada del dissabte 22 de juliol es va presentar el llibre KUNG FU GIRLS, dedicat a les actrius del cinema d’acció de Hong Kong i la Xina, en un acte organitzat conjuntament amb la Hong Kong Economic and Trade Office de Brussel·les. També cal destacar l’èxit de públic a les sessions de la Biblioteca Joan Triadú, especialment a les projeccions dels documentals de fort contingut feminista Mira (Lloyd Belcher, 2016) i Gulabi Gang (Nishtha Jain, 2012).