24.02.2016 - 09:37
|
Actualització: 24.02.2016 - 10:37
L’impacte econòmic del Mercat de Música Viva de Vic corresponent a l’any 2015 deixen els millors resultats d’impacte econòmic en la indústria musical des del 2011. Així ho constata un estudi que es realitza des de l’any 2010 per la Universitat Oberta de Catalunya i que situa aquesta xifra als 3.381.774,80 euros. Les xifres, doncs, confirmen la tendència a l’alça del negoci que genera l’àrea professional del Mercat, MVLab, i que beneficien, majoritàriament, la contractació de música en directe. Pel que fa a la contractació internacional, aquesta ha suposat més del 25% del volum total signat al Mercat, duplicant la xifra de l’any anterior. Tot i això, l’estudi constata que són les entitats catalanes les que generaren en global més volum de negoci.
De l’estudi de la UOC també es desprèn que el principal destí de les actuacions són les sales de concerts, amb un 76,6% del total de les contractacions. De fet, les entitats privades són les que més volum de negoci i contractacions aglutinen. A les sales les segueixen els festivals, amb un 36,2%, i les festes, amb un 12,8%.
La major part d’aquestes actuacions es realitzen a territori català, tot i que es consolida el procés d’internacionalització de la indústria musical amb un 23,4% d’actuacions realitzades a l’estranger.
Pel que fa a l’estudi de qualitat firal de l’edició 2015 es destaca que la xarxa de relacions entre professionals acreditats permet generar negoci més enllà dels dies del mercat. En aquesta edició s’han generat 1.714 contactes nous i es manté una xarxa de més de 2.000 contactes.
De les conclusions de l’estudi també es destaca que el Mercat de Música Vic de Vic és un esdeveniment de “qualitat” i un dels principals punts de confluència del circuit comercial de la indústria de la música, amb una valoració mitjana global de 7,39.