22.02.2016 - 10:31
|
Actualització: 22.02.2016 - 11:31
L’Ajuntament de Vic està disposat a activar diferents mesures amb l’objectiu de disminuir els accidents de trànsit dins el municipi. El mes de novembre en una roda de premsa l’alcaldessa de Vic, Anna Erra, junt amb tècnics municipals de diferents àrees, van adquirir el compromís de treballar per reduir aquesta sinistralitat i realitzar actuacions dins el Pla de Seguretat Viària.
En aquest sentit, durant aquesta setmana es portarà a terme un canvi important a la cruïlla dels carrers de l’Era d’En Sellés i el Camí de la Tolosa que en els darrers anys s’havia convertit en un punt de concentració d’accidents amb ferits a la ciutat. Aquesta és una cruïlla típica en forma de “T” on tots els moviments estan permesos, inclosos els girs a l’esquerra i això sumat amb altres aspectes naturals de la mateixa cruïlla augmenten el risc d’accidentalitat.
Davant d’aquest context l’Ajuntament de Vic, amb l’objectiu de reduir les velocitats a la cruïlla, aplicarà un disseny més urbà reduint l’amplada dels carrils de circulació per evitar les cantonades amb curvatures excessivament suaus. Una altra de les accions serà crear un nou pas de vianants al carrer Camí de la Tolosa i ressaltar els dos ja existents al tram. D’altra banda també es marcaran amb pintura refugis físics al centre dels tres passos de vianants, ja que això facilita que els vianants puguin creuar el pas en dues fases amb molta més seguretat, i, a la vegada, incita que els conductors redueixin la velocitat.
Un altre dels canvis a destacar és l’eliminació de tots els girs a l’esquerra que es donaven a la cruïlla, fet que contribuirà a una major seguretat per als vehicles i a reduir el nombre d’accidents per envestides laterals que anualment es produeixen en aquesta cruïlla.
A més a més, per reduir el sobreample dels carrils de circulació del Camí de la Tolosa s’estableix un aparcament en semi bateria inversa a un dels costats i en cordó a l’altre. D’aquesta manera s’assegura que els conductors entrin a la intersecció amb poca velocitat, ja que es redueix el radi de la cantonada oest alhora que es modifica la senyalització de cediu el pas per una senyalització d’stop.