29.05.2017 - 10:27
|
Actualització: 29.05.2017 - 12:27
La Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) posa en marxa l’UCamp, que aquest any ofereix dos campus d’estiu pensats per a joves d’entre 15 i 17 anys que vulguin viure experiències universitàries en dos àmbits diferents. L’estiu passat es va posar en marxa el primer UCamp dedicat a l’empresa, el màrqueting i la comunicació que ara celebrarà la segona edició. La novetat d’aquest estiu és que la UVic-UCC ha preparat un altre campus, el primer dedicat a l’emprenedoria digital, el 4YFN at UCamp, un projecte pel qual s’ha treballat juntament amb la Mobile World Capital Barcelona.
4YFN at UCamp, el primer campus d’estiu dedicat a l’emprenedoria digital
Amb l’objectiu d’oferir una experiència única d’introducció al món de l’emprenedoria digital als joves estudiants d’ESO, batxillerat i cicles formatius, la UVic-UCC, conjuntament amb la plataforma de negoci per a startups digitals 4YFN (4 Years From Now) impulsada per Mobile World Capital Barcelona, engeguen un nou campus d’estiu que també compta amb la col·laboració de la Fundació Trams.
Aquest UCamp, que se celebrarà entre el 17 i el 22 de juliol, està pensat perquè els joves participants d’entre 15 i 17 anys puguin conèixer els fonaments de la creació de projectes i empreses dins el sector digital. En tot moments, els nois i noies estaran orientats per professors i professionals de la UVic-UCC i la Mobile World Capital Barcelona en grups reduïts per potenciar l’atenció especialitzada i un jurat d’experts davant de qui finalment els alumnes presentaran els seus projectes.
Els professionals que formen part del 4YFN at UCamp mostraran metodologies avançades emprades a Silicon Valley i l’ús d’eines per implementar una startup digital, com l’app, el web i l’e-commerce builders. El programa de l’UCamp d’emprenedoria digital destaca també per la participació de diversos emprenedors que oferiran sessions, xerrades i tallers als assistents. Es comptarà amb Jordi Cusidó de Healthapp i Smartlive, Guillem Soldevila de BrandYourShoes, Christian Rodríguez de ByHours, Alexandre Díaz de Bioo i Oriol Serra de NEKTRIA.
Un dels trets més destacables d’aquest UCamp i molt interessant per a tots els participants, és que els alumnes del 4YFN at UCamp entraran a formar part de la comunitat 4YFN durant un any, fet que els permetrà accedir de forma gratuïta a diferents esdeveniments dels que s’organitzaran.
De la mà d’una de les principals organitzacions mundials d’impuls a la digitalització i creació d’empreses tecnològiques, la Mobile World Capital Barcelona i la plataforma 4YFN, els joves gaudiran d’un UCamp que els oferirà sessions teòriques, sessions pràctiques i activitats d’oci, amb l’allotjament ja inclòs, a la residència universitària RUVIC.
Des d’ara ja podeu seguir tota l’activitat d’aquest campus i descomptes en la inscripció a la pàgina web del 4YFN at UCamp i a través del hashtag #4YFNucamp.
Què és la plataforma 4YFN?
4 Years From Now (4YFN) és una iniciativa impulsada per Mobile World Capital Barcelona i un punt de trobada de la creixent comunitat d’startups tecnològiques en l’àmbit global. Aquesta plataforma de negoci posa en contacte startups, inversors i grans companyies, amb l’objectiu d’enfortir l’ecosistema emprenedor i posicionar Barcelona com un referent en emprenedoria digital.
Durant tot l’any, 4YFN organitza diverses activitats per impulsar de forma permanent el sector emprenedor i traçar vincles en l’àmbit local i internacional. El programa culmina amb la celebració de 4YFN, la trobada per a emprenedors impulsada juntament amb l’Associació GSM (GSMA) en el marc del Mobile World Congress.
El Personal Branding serà l’eix central de l’altre UCamp d’aquest estiu
Entre el 9 i el 15 de juliol, se celebrarà la segona edició d’un UCamp que aposta per apropar la comunicació, el màrqueting i el món de l’empresa als joves estudiants, i que aquest any se centrarà en el concepte del Personal Branding, ensenyant a potenciar la marca personal cuidant la imatge a les xarxes socials i augmentant la seguretat a internet.
L’UCamp de Personal Branding comptarà amb professors i professionals mediàtics en actiu i gaudirà dels espais i les instal·lacions de la UVic-UCC fent ús dels platons de televisió i fotografies, els estudis de ràdio i fent visites a diferents mitjans de comunicació.
Aquest UCamp comptarà amb la participació d’Outconsumer, un youtuber català amb el nom real de Roc Massaguer, que compta amb més de 770.000 subscriptors al seu perfil de YouTube i que acumula més de 130 milions de visualitzacions als seus gameplays, vídeos-guia on mostra les seves partides en desenes de videojocs. L’altre jove influencer que visitarà l’UCamp és Jan Cutillas, que és l’usuari amb més seguidors a tot l’Estat espanyol a Musical.ly, l’aplicació de vídeos musicals més popular. Els joves creadors vigatans del portal Adolescents.cat, el portal d’internet de referència per als joves de Catalunya, també passaran per l’UCamp per explicar la seva experiència. Adolescents.cat forma part del grup NacióDigital des de l’any 2011 i l’any 2015 va publicar el quart llibre basat en la seva pàgina web.
Els participants d’aquest UCamp tindran la possibilitat d’allotjar-se a la residència universitària RUVIC i gaudir de diferents activitats amb team building descobrint la ciutat de Vic i gaudint de l’oci i l’esport.