04.05.2016 - 08:35
|
Actualització: 04.05.2016 - 10:35
El grup de recerca Emprèn i el Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) han organitzat una jornada per parlar del paper de les dones en el fenomen de l’emprenedoria. L’acte tindrà lloc el dijous, 5 de maig, a partir de les quatre de la tarda a l’Auditori de Barcelona Activa i comptarà amb la participació de cinc expertes de tot l’Estat que analitzaran els reptes que encara han d’afrontar les emprenedores.
La professora i investigadora de la UVic-UCC, Anna Pérez-Quintana, tancarà la jornada amb la xerrada ‘Emprendre: cosa d’homes?’, una anàlisi de la incidència que exerceixen els estereotips de gènere en les vocacions empresarials. Abans, la professora de la Universitat de Granada, Maria del Mar Fuentes, parlarà de la creació d’spinoffs per part d’acadèmiques i d’investigadores.
Maria Noguera, de la Universitat Autònoma de Barcelona, intervindrà en la jornada amb una xerrada sobre l’emprenedoria femenina a Catalunya, i Carmen Carmelo, de la Universitat de Cádiz, analitzarà la relació entre les dones i el fenomen emprenedor al conjunt de l’Estat. La jornada també abordarà la mobilització dels recursos que es produeix en empreses creades i gestionades per dones amb una conferència a càrrec de la professora de la Universitat de Granada, Ana Bojica.
El col·loqui de dijous serà l’avantsala de la xerrada que oferirà la professora i investigadora de l’ESIC, Business and Marketing School, Pilar Sánchez, a la UVic-UCC el divendres, 6 de maig. Sánchez incidirà en la relació entre les dones, el màrqueting, la religió i l’islam, i explicarà per què, quan i on compren les musulmanes. Sánchez considera que la cultura –i, més concretament, la religió- és una variable determinant a l’hora d’entendre l’actitud d’una consumidora.