La UVic-UCC ocupa la quarta posició en el rànquing de reputació online de les universitats catalanes

  • És la tercera en nombre de mencions i la que més fa servir la llengua catalana en les seves converses

VilaWeb
Pep Comeres
15.02.2017 - 09:11
Actualització: 15.02.2017 - 10:11

Segons l’estudi que ha fet públic la consultoria de comunicació Sibilare, la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya es col·loca en quarta posició pel que fa a notorietat a les xarxes socials, només per sota de la UB, la UAB i la UPF. La UVic-UCC demostra doncs el seu potencial en la comunicació online, tenint en compte que per nombre d’alumnes, ocupa la desena posició.

L’estudi també conclou que la UVic-UCC és la tercera en nombre total de mencions a la xarxa (34.187), la que més utilitza el català (en un 75% de les converses) i ocupa la novena posició pel que fa a la seva presència en mitjans de comunicació online. Segon Sibilare, “les universitats petites, com la UVic-UCC, tenen a les xarxes un percentatge molt superior a la cobertura que reben dels mitjans convencionals”.

En general es detecten diferències força notables entre el nombre de seguidors dels comptes oficials de les universitats a Twitter i el nombre d’usuaris que participen en la conversa digital. La UVic-UCC, juntament amb la UB, són els centres on la relació entre usuaris i seguidors és més proporcionada, “la qual cosa demostra que la institució disposa d’un canal viu de relació amb el seu públic”.

Per fer aquest informe, l’empresa Sibilare ha monitoritzat durant l’any 2016 la conversa digital que ha tingut lloc al voltant dels centres universitaris en les principals xarxes socials –Twitter, Facebook (la part pública), Instagram, You Tube, Vimeo i Google+–, a més dels llocs web, diaris digitals, blogs i fòrums. En total s’han recollit 381.099 mencions que es calcula que tenen un abast potencial (el que es coneix com a Reach) de 128.020.200 usuaris.

Una política molt activa a les xarxes socials

Des que van aparèixer les xarxes socials, la UVic-UCC compta amb 68 blogs, 30 comptes de Twitter; un canal de You Tube; 13 comptes de Facebook; i 4 a LinkedIn, a més de tenir comptes a Instagram, Flicker i Pinterest. Uns canals que permeten posicionar la institució en les àrees estratègiques que li són pròpies, facilitar una comunicació propera i fluïda amb els seus usuaris i fomentar la transferència de coneixement.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem