30.07.2015 - 17:01
|
Actualització: 30.07.2015 - 19:01
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha explicat aquest dimecres que la línia d’autobús exprés que connectarà Vic i Barcelona en 55 minuts es posarà en servei el proper 17 d’agost. Concretament, tindrà vint noves expedicions per sentit de dilluns a divendres, excepte a l’agost; vuit noves expedicions per sentit de dilluns a divendres els feiners d’agost i sis noves expedicions per sentit els dissabtes, diumenges i festius. Aquestes freqüències se sumen a les ja existents de manera que l’oferta conjunta de la línia doblarà el servei actual de dilluns a divendres i triplicarà el de cap de setmana i festius. Font ha assenyalat que si la demanda supera l’oferta, “posarem més busos”.
La línia exprés entre Barcelona i Vic serà la dissetena línia d’aquestes característiques que s’implanta a Catalunya i la dotzena de la demarcació de Barcelona. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha explicat que el nou servei de bus ràpid reforçarà les hores punta del matí i la tarda.
Així, entre tres quarts de sis del matí i tres quarts de vuit, en sentit Barcelona hi haurà onze busos, amb una freqüència de sortida de deu a quinze minuts. Segons Font, “això permetrà que els ciutadans puguin agafar l’autobús gairebé sense horaris”. El bus exprés entre Vic i Barcelona reforçarà l’oferta de tren ja que en la mateixa franja horària l’R3 de Rodalies ofereix sis trens, amb un temps de trajecte d’una hora i cinc minuts.
Des de tres quarts de quatre de la tarda fins a les nou del vespre, en sentit Vic, el bus exprés oferirà una freqüència d’un bus cada 15 o 30 minuts. El Barcelona-Vic, operat per Sagalés, transporta anualment més de 370.000 viatgers.
Font ha destacat els serveis “del segle XXI” que oferiran el autobusos. En aquest sentit, està previst instal·lar progressivament dos nous panells d’informació en temps real a l’estació de busos de Vic, un a l’interior i un altre a l’andana. L’exprés de Vic també tindrà premsa gratuïta a bord i el wifi s’anirà implantant progressivament als vehicles durant el segon semestre del 2015. Els vehicles seran accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i estaran integrats sota una mateixa imatge corporativa.
La voluntat, segons Ricard Font, és oferir un servei públic “de qualitat” que rellingui totes les capitals. Font també ha destacat “l’esforç tarifari” que ha fet la Generalitat per incloure els municipis del nord d’Osona al nou servei.
A Vic hi haurà tres parades: la de la Poncella, que primer no estava inclosa però s’ha volgut mantenir per la gran demanda que representa el barri, la del Pont del Blanqueig, i la de l’Estació. A Barcelona també es faran tres parades: la de Sagrera, la de Casp i la de l’Estació del Nord.
Per la seva banda, l’alcaldessa de Vic, Anna Erra, ha destacat que la nova línia facilitarà la mobilitat de treballadors i estudiants, “però també serà una oportunitat per afavorir que des de Barcelona puguin venir i ens puguin conèixer”.