20.04.2016 - 11:44
|
Actualització: 20.04.2016 - 13:44
Com a fruit de la primera jornada del cicle anual “Osona a debat”, impulsat per la Fundació Antiga Caixa Manlleu l’any 2014, acaba d’aparèixer el volum L’educació a la comarca d’Osona. El llibre, que conté el conjunt de ponències que es varen presentar en aquesta jornada, ha estat curat pel professor i director del Grup de Recerca Educativa de la UVic, Antoni Tort.
A finals de 2014, la Fundació Antiga Caixa Manlleu va iniciar aquest cicle de jornades anuals per tal d’analitzar diferents aspectes de la realitat social, econòmica i cultural de la comarca d’Osona, amb l’objectiu de treure’n un volum cada any amb el resultat de les ponències presentades.
L’educació a la comarca d’Osona s’ha començat a distribuir gratuïtament durant aquest dies amb motiu de la diada de Sant Jordi a tots els centres educatius de la comarca, gràcies al suport de la mateixa Fundació Antiga Caixa Manlleu, i del Consell Comarcal, els centres educatius i les institucions i entitats de la comunitat educativa.
Després d’una introducció d’Antoni Tort, el llibre conté un article del sociòleg Jordi Collet (GREUV-UVIC) que situa la problemàtica educativa en el marc general de Catalunya i Europa des de la perspectiva del paper central de l’educació en la lluita contra les desigualtats. En el cos central, professorat amb una important experiència docent, directiva i en l’administració com és el cas de Jordina Codinachs (Escola “La Sínia” de Vic), Miquel Maydeu (Escola “Sagrat Cor” de Vic) i Ferran Crespo (SES “La Teuleria” de Manlleu) dibuixen les línies principals de la situació de l’educació infantil i primària, els dos primers, i de l’educació secundària en el cas del tercer. Clou el volum l’aportació del professor Joan Soler, degà de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVIC-UCC, amb un text que posa de relleu les potencialitats d’una educació arrelada al seu territori i capaç d’afrontar els reptes de futur que li esperen.
Aquests textos volen fer una aportació al procés de reflexió, de coresponsabilitat i d’aprofundiment en relació a la millora sostinguda de l’educació a la comarca d’Osona.