09.03.2017 - 08:04
|
Actualització: 09.03.2017 - 09:04
Oferir recursos i estratègies a les famílies dels escolars per ajudar-los a abordar situacions i reptes quotidians vinculats amb l’ensenyament és l’objectiu de l’Escola de Pares i Mares de Vic, “Tens el Factor Q?”, que enguany arriba a la seva desena edició i que es va presentar ahir.
En aquest sentit, “la nova edició d’aquesta Escola posa de manifest l’interès i rellevància del projecte a nivell de ciutat ja que, atès el volum d’AMPA i entitats implicades, fa possible arribar a totes les escoles d’infantil, primària i secundària de Vic, ampliant l’oferta d’activitats formatives adreçades a les famílies” va manifestar el regidor d’Educació, Àlvar Solà.
Solà va destacar que en aquesta nova edició s’ofereix un “especial adolescents” que oferirà eines a les famílies posant de relleu les oportunitats i recursos que té el jovent per afrontar aquesta etapa vital.
La programació de l’Escola de Pares i Mares que va començar ahir, amb gran afluència d’assistents, s’allargarà fins el proper 18 de maig i proposa 31 tallers i xerrades que combinen activitats adreçades a pares i mares amb d’altres que es poden fer conjuntament amb els fills per aprendre junts i alhora, es millora el vincle i la comunicació familiar. En aquesta línia, el “Factor Q” aposta per propostes formatives en temes com la conciliació entre vida saludable i família, els missatges en els jocs i els contes, els processos de separació i divorci o el foment de la lectura entre la família.
Sònia Saiz, membre de l’AMPA de l’Escola Doctor Joaquim Salarich, va remarcar que “és important tenir present les necessitats de les famílies a l’hora de proposar activitats formatives, sent d’especial importància escoltar-les per conèixer les seves inquietuds i donar resposta a les demandes”.
Tres espais de debat i reflexió
Com a novetat d’enguany, la tècnica d’Educació, Mireia Corominas, va explicar que l’Escola oferirà tres espais de debat i reflexió amb la finalitat de donar veu a les AMPA i a les famílies de la ciutat durant els tres mesos que dura l’actual edició de l’Escola de Pares i Mares.
Tenint en compte la diversitat present a les aules, la primera sessió és “El rol de les AMPA en la gestió de la diversitat en l’àmbit educatiu”, on les diverses associacions podran compartir mirades i experiències que ajudin a crear un clima escolar, i en què totes les famílies puguin sentir-se corresponsables perquè l’escola dels seus fills sigui també un centre en on la família hi tingui un paper rellevant.
El segon debat, que es durà a terme el mes d’abril, respon a la proposta plantejada pel Consell Escolar de Catalunya i la subdirecció de Qualitat Democràtica als centres educatius del territori, “Ara és demà”. Així, la Jornada del Projecte Educatiu de Ciutat (PEC) d’enguany obre un espai de debat i reflexió en clau de ciutat al voltant de l’actual sistema educatiu. Aquí es tractaran temes rellevants que afecten el funcionament del sistema educatiu i on, a banda de la implicació dels professionals de l’educació, es vol comptar també amb la vinculació de famílies i AMPA. Les conclusions d’aquest segon debat es faran arribar al Consell Escolar de Catalunya perquè s’incloguin en les conclusions del programa general.
“Cultura, família i educació” és el tercer espai de debat, que tindrà lloc el mes de maig, i que té per finalitat que les famílies facin aportacions al Pla d’Acció Cultural de la Ciutat (PAC).
Per a més informació podeu entrar aquí, on també hi ha un formulari d’inscripció per aquelles activitats que, per temes organitzatius, requereixen una previsió d’assistents.