26.02.2017 - 22:32
|
Actualització: 26.02.2017 - 23:32
Convertir l’estació del tren de Torelló en referència per als municipis de la Garrotxa. Aquest és l’objectiu de diferents ajuntaments i del Consell Comarcal de la Garrotxa, que presentaran properament una moció on demanen millores a la R3 i també més connexions amb Torelló per tal que els garrotxins ho tinguin més fàcil per anar-hi a buscar el tren. L’estació de Torelló és la més propera a la comarca i, per tant, volen que estigui més preparada per acollir usuaris de la Garrotxa. Per això, a la moció es demana un servei de busos llançadora que connectin els diferents pobles de la Garrotxa amb l’estació de Torelló (el servei ara només para a Vic), millores en l’aparcament de l’estació i també una “racionalització” dels horaris, entre d’altres. La campanya està motivada pel grup Perquè no ens fotin el tren, que fa quatre anys que treballa a Torelló per aconseguir millores en aquesta línia que connecta Puigcerdà amb Barcelona.
Regidors dels diferents grups de l’Ajuntament d’Olot, representants d’altres municipis, l’alcalde de Torelló i membres del grup Perquè no ens fotin el tren van escenificar dimecres una unió per reclamar millores a la línia R3 de Rodalies, que connecta Barcelona i Puigcerdà. La Garrotxa no té servei ferroviari i l’estació més propera és la de Torelló, situada a uns 30 km d’Olot passant pel túnel de Bracons.
Des de la plataforma Perquè no ens fotin el tren –que fa quatre anys que treballa a Torelló per mantenir el servei i exigir millores a la línia- han decidit impulsar una campanya i han sumat el suport unànime dels municipis de la Garrotxa. Una unió que s’ha plasmat en una moció que aprovaran en els propers dies diferents ajuntaments de la Garrotxa, també el plenari de Torelló i el del Consell Comarcal de la Garrotxa.
Reclamar millores
En el text, es reclama “un transport públic digne i de qualitat”. Entre d’altres, es reconeix l’estació de Torelló com la de “referència” per a la Garrotxa i, en aquesta línia, es proposen algunes millores. Per exemple, volen que hi hagi un servei de busos llançadora que connectin els diferents pobles de la comarca amb l’estació de Torelló, i que ho facin d’acord amb els horaris dels trens i amb una tarifació integrada. Fins ara, aquests autobusos només s’aturen a Vic, malgrat que l’estació de Torelló està més a prop.
A la moció també s’insta Adif per tal que col·labori i faciliti l’adequació de l’aparcament que hi ha darrere de l’estació de tren per tal que els usuaris hi puguin arribar amb cotxe i tenir facilitats d’aparcament. L’alcalde de Torelló, Santi Vivet, ha explicat que ja estan en converses amb l’Estat però que els demanen que paguin per fer ús dels terrenys de l’aparcament. Una visió que Vivet no comparteix. “Han d’entendre que l’aparcament és per portar més usuaris a agafar el tren”, ha remarcat.
D’altra banda, també es demana a la Generalitat que presenti una proposta de “racionalització dels horaris” de la línia R3 i que estigui “adaptada a la mobilitat actual de la població perquè pugui ser debatuda i consensuada”.
Una de les integrants de la plataforma Perquè no ens fotin el tren, Montse Ayats, ha demanat als polítics que l’acció vagi més enllà d’aprovar la moció i que es faci pressió des dels diferents ajuntaments per aconseguir les millores. “És una línia que té retards dia sí i dia també”, ha lamentat. Segons Ayats, si hi ha implicació municipals s’aconsegueixen passos endavant. “La lluita té sentit i cal un treball coordinat”, ha manifestat.
Més enllà de la moció, els diferents grups polítics integrats han reconegut que encara no s’ha definit com es faran aquestes mesures de pressió i tampoc hi ha un calendari per aconseguir que les companyies d’autobusos canviïn l’itinerari per tal que els autobusos s’aturin a Torelló.