10.02.2017 - 08:40
|
Actualització: 10.02.2017 - 09:40
Aquest febrer ACVic Centre d’Arts Contemporànies estrena la nova programació d’aquest any amb una doble inauguració. El centre inicia la temporada presentant Oficina de Turisme i A_A_A, projectes expositius centrats en el barri de les Adoberies de Vic, i Fantasmes al mur, una reflexió sobre el poder i la por a partir de la veu de tres artistes. Les dues mostres s’inauguren el divendres 17 a les 19 h i es podran visitar fins el 13 d’abril.
Oficina de Turisme i A_A_A tornen a posar damunt de la taula el tema de la recuperació per la ciutat del barri de les Adoberies de Vic. La primera es una instal·lació que, dirigida per Helena Muñoz, permet visualitzar el procés de treball realitzat per joves en el marc del projecte de mediació educativa sobre el barri adober i que compta amb el suport de la Beca d’Educació Art Jove 2016 de la Sala d’Art Jove de la Generalitat de Catalunya i de Collaborative Arts Partnership Programme (CAPP). La segona recorre el primer any de trajectòria del Col·lectiu A+, dedicat a la reactivació cultural del barri de les Adoberies a través de l’art i l’arquitectura.
Per la seva banda, Fantasmes al mur es una mostra que pretén reflexionar sobre la relació que manté el poder amb la invisibilitat en els nostres dies i desgranar com percep el ciutadà la por que això genera. A cura d’Imma Prieto, consta de quatre fases de les quals es presenta la primera que es construeix a partir de tres intervencions: la instal·lació audiovisual de Xavi Bové, Àrea de seguretat, la instal·lació d’Andrea Gómez, Perifèria, i la proposta de Miquel Garcia, Oradors.
Sobre ACVic Centre d’Arts Contemporànies
ACVic Centre d’Arts Contemporànies és un equipament cultural públic on es promou la creació, investigació i producció de propostes vinculades a l’art contemporani. Impulsat per l’Ajuntament de Vic i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i gestionat per H. Associació per a les Arts Contemporànies, el centre acull i interactua amb artistes i actors culturals tant de l’entorn immediat com de fora i fomenta la relació entre l’activitat educativa i el territori i la interacció social creant situacions que possibilitin incorporar nous públics a les activitats artístiques. En la seva producció, també tracta d’incidir en elements controvertits de la realitat social obrint-se a una àmplia tipologia de creadors. Per altra banda, incentiva projectes de recerca que desenvolupen metodologies basades en hipòtesis de treball i la possibilitat de porta-los a terme en un àmbit més experimental.