24.01.2017 - 10:07
|
Actualització: 24.01.2017 - 11:07
La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Tona, dos estudis, un sobre la titularitat dels camins del municipi i l’altre sobre la mobilitat al barri del Raval. Els dos estudis van ser entregats pel diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, a l’alcalde de Tona, Josep Salom.
L’Estudi sobre la titularitat de camins davant els dubtes que l’Ajuntament té si alguns camins municipals són de titularitat pública o privada. El treball recull, ordena i processa les dades obtingudes durant el procés d’investigació d’aquesta titularitat i facilita les fonts d’informació que s’han utilitzat.
Per cadascun dels camins investigats, es defineixen els trets fonamentals i les fonts documentals a partir de les quals es pot justificar la seva titularitat, ja sigui pública o no, i es realitza una fitxa amb els document que sostenen la investigació duta a terme. En aquest cas, s’han investigat tres camins que figuren al Catàleg de camins del municipi i un camí no inclòs en aquest catàleg, però del qual l’Ajuntament va demanar que s’investigués.
Cal destacar que aquest tipus d’estudis parteixen de la base del coneixement dels mateixos ajuntaments i busquen contrastar la informació amb diferents fonts que puguin demostrar l’existència històrica dels camins. Com a informació documental es consulten, per exemple, les actes de delimitació i els quaderns de camp de l’atermenament dels diferents municipis que va realitzar l’exèrcit al voltant dels anys 1920, el cadastre actual i el cadastre d’implantació, les cèdules de propietat, els informes pericials i els projectes antics. D’altra banda, com a informació gràfica es consulten principalment mapes antics, com plànols topogràfics i ortofotos antigues.
El segon treball lliurat és l’Estudi de mobilitat al barri del Raval. El document fa una anàlisi de la mobilitat i de l’espai públic d’aquest barri de Tona, tenint en compte aspectes com la xarxa viària, amb els diferents itineraris, el trànsit que hi circula o els punts de conflicte, i la xarxa de modes no motoritzats com són les dades d’accessibilitat, confortabilitat i seguretat, entre d’altres. En base a la diagnosi de l’estudi, es dissenyaran diverses propostes d’actuació per aconseguir un sistema de mobilitat sostenible i segura per a l’àmbit analitzat.