Seva impulsa millores en el sistema educatiu basades en la filosofia de Reggio Emilia

  • Les educadores de la Llar d'Infants El Bressol fan formació específica amb els experts Gino Ferri i Paola Soggia

VilaWeb
Pep Comeres
30.05.2017 - 07:09
Actualització: 30.05.2017 - 09:09

Amb la ferma convicció que l’educació és una peça fonamental en la construcció d’una societat inclusiva i integradora, l’Ajuntament de Seva ha finançat diversos programes formatius destinats al personal docent de la Llar d’Infants El Bressol amb l’objectiu que les professores puguin adquirir més coneixements i conèixer de primera mà el model d’aprenentatge de la prestigiosa escola infantil Reggio Emilia. D’aquesta manera, Gino Ferri, com a expert en la formació de mestres, i Paola Soggia, com a educadora entesa en arts visuals i expressives, han transmès el concepte d’escola entès com un espai acollidor on s’impulsen experiències d’aprenentatge significatiu i on l’infant és actiu, capaç i protagonista i que viu en relació als altres i l’entorn.

Enguany, a més, el personal docent de la Llar d’Infants El Bressol i l’Escola Farigola ja han estat aplicant aquest mètode i han impulsat diversos canvis al pati del centre com a part d’un complex procés de construcció del coneixement.

A més, Seva també va ser present el passat dimarts 18 de maig en la presentació de la ‘Comissió 0-6. L’Infant al centre de l’acció educativa; la coherència i la continuïtat a l’etapa 0-6 anys’, un acte impulsat per l’Ajuntament de Vic i que compta amb l’estreta col·laboració de la UVIC-UCC, que facilita formació i assessorament en aquesta iniciativa pionera al territori català. Un total de 16 centres d’educació infantil, escoles bressol i llars d’infants de la capital d’Osona van presentar els seus resultats després d’aplicar aquesta metodologia durant els darrers dos cursos. D’aquesta manera, es va aprofundir en el coneixement de les realitats i necessitats en l’educació dels infants d’aquesta edat. La transformació dels espais exteriors dels centres i de les aules, el disseny i creació d’ambients amb una clara intencionalitat educativa, modificacions en els horaris escolars per tal de fomentar franges de treball més llargues que permetin a l’infant el temps necessari per a un bon aprenentatge, les col·laboracions amb tots els agents de la comunitat educativa i el rol de l’educador en els espais són algunes de les conclusions que es van extreure en aquesta

Comissió 0-6.

L’Ajuntament de Seva continua treballant de cara als propers cursos amb l’objectiu de fomentar la implicació del conjunt dels agents educatius a l’hora de construir una societat més justa i cohesionada i garantir el correcte desenvolupament social, motor i afectiu dels més petits.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any