Nani Roma i Albert Bosch coincideixen que el futur de l’automoció passa per la sostenibilitat

  • La taula rodona va tenir lloc en el marc de la presentació del nou grau en Enginyeria de l’Automoció que la UVic-UCC oferirà a partir del curs vinent a Granollers.

VilaWeb
Pep Comeres
02.06.2017 - 07:53
Actualització: 02.06.2017 - 09:53

Més de cinquanta persones van assistir ahir a la presentació del nou grau en Enginyeria de l’Automoció que la UVic-UCC té previst d’implantar el curs vinent a Granollers. L’acte comptà amb dos convidats d’excepció, el pilot Nani Roma i l’aventurer Albert Bosch, que van donar el seu punt de vista sobre cap on apunta el futur de l’automoció i de la indústria automobilística.

La degana de la facultat de Ciències i Tecnologia, Laura Dempere, va ser l’encarregada d’explicar com serà el grau d’Automoció i el seu encaix en el conjunt de la Facultat. Dempere va posar molt d’èmfasi en el fet que es tracta del primer grau d’enginyeria de Catalunya que s’ofereix en format dual, amb una metodologia innovadora que, sense perdre de vista el motor de combustió té la mirada posada en motor elèctric del futur, així com en la indústria convencional, la connectivitat i la indústria 4.0. “En aquesta enginyeria ens hem atrevit a qüestionar els ensenyaments tradicionals, gràcies al treball per projectes que es podrà fer des de l’empresa i mantenint viva la motivació de l’estudiant des del primer dia”, va reblar. També va explicar que els estudis tindran la seu central a Can Muntanyola de Granollers “per estar més a prop del teixit industrial que es concentra a la comarca del Baix Llobregat i també del Circuït de Catalunya.”

Per la seva banda, el coordinador acadèmic, Antoni Suriñach, va explicar el pla d’estudis del Grau, elaborat en base al perfil que les empreses del Clúster d’Indústries de l’Automoció de Catalunya (CIAC) demana. El pla contempla tres grans blocs, que són el disseny del producte, els processos industrials i la gestió de l’empresa i l’emprenedoria.

El futur de l’automoció a debat

Nani Roma i Albert Bosch van plantejar els seus punts de vista sobre cap on anirà el futur de l’automoció. Si bé tots dos tenien clar que en molt pocs anys se succeiran canvis tecnològicament revolucionaris i ràpids i que la indústria automobilística haurà d’apostar per la sostenibilitat, Nani Roma es mostrà partidari que aquest procés no es faci a qualsevol preu.

Albert Bosch va fer gala del seu activisme a favor de la sostenibilitat afirmant que “el principal càncer d’aquest món és sens dubte el petroli i tota la indústria captiva que gira al seu voltant” i va afegir que “el vehicle elèctric és la manera de combatre’l”. Bosch ho va argumentar dient que segons Nissan, el 2030 una quarta part dels cotxes seran elèctrics i, per tant, es reduirà el 14% la demanda de petroli, alhora que pujarà un 10% l’ús de l’energia neta. “Amb una davallada del 25% de la demanda del petroli, la indústria farà fallida segur”, va afirmar.

En el camp de la competició, Nani Roma es va mostrar molt crític amb els que volen competir amb vehicles elèctrics. “No estic d’acord amb el missatge que venen de sostenibilitat, ja que en realitat gasten cinc vegades més combustible perquè necessiten tres o quatre vehicles de suport carregats amb els generadors”. També va posar en qüestió que l’energia elèctrica sigui neta: “cal tenir present com es genera aquesta energia i què passa quan les bateries d’emmagatzematge s’han utilitzat”.

Tots dos, des del seu àmbit, van coincidir que la revolució que viurà el sector automobilístic suposarà per als qui avui es plantegen estudiar Enginyeria de l’Automoció, un gran ventall d’oportunitats.El debat va ser moderat pel Vicerector de Recerca i Transferència de la UVic-UCC, Jordi Villà.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any