La Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC ofereix de cara el curs 2017-18 un nou grau en Emprenedoria en Economia Digital. Es tracta del primer grau emergent de tres anys (180 crèdits) que la UVic-UCC incorpora a la seva oferta acadèmica, el qual està previst que s’imparteixi a la seu de la UVic-UCC a Granollers, a Can Muntanyola.

L’objectiu del grau és capacitar els alumnes per a la creació d’start-ups de base tecnològica o bé dotar-los de les competències necessàries per incorporar-se en una empresa consolidada que vulgui orientar el seu negoci a l’àmbit digital. El nou grau s’adreça a un mercat que és estratègic pel que fa a la creació de valor afegit per a l’economia ja que, segons el clúster Barcelona Tech, només a l’àrea metropolitana catalana les empreses de base tecnològica facturen 6.000 milions d’euros anuals i donen ocupació a 10.000 llocs de treball.

Basat en la metodologia ABP (Aprenentatge Basat en Problemes), el nou grau concentrarà la docència en les primeres vuit setmanes de cada semestre i dedicarà les setmanes restants al treball en grup tutoritzat, per tal de desenvolupar un projecte emprenedor. L’objectiu és que cada estudiant acabi el grau amb el seu propi projecte emprenedor.

Una part de les assignatures d’aquest grau seran en anglès, oferint a primer curs el 25% de les assignatures en aquesta llengua. Es faran immersions estratègiques en altres ecosistemes innovadors per donar a conèixer les possibilitats que ofereixen els nous mercats en creixement, i s’exploraran les oportunitats que generen les xarxes socials i les comunicacions mòbils per a desenvolupar projectes emprenedors.

A més d’encaminar els estudiants cap a l’emprenedoria, el nou grau dóna també les eines per a exercir de consultor d’estratègia, gestor d’innovació, gestor de màrqueting 2.0, o bé directius de sistemes d’informació, entre altres sortides professionals.

El grau en Emprenedoria en Economia Digital de la UVic-UCC comptarà amb el suport i la col·laboració del clúster Barcelona Tech.

UVic: Una metodologia que situa l’alumne al centre del procés d’aprenentatge

El nou grau d’Emprenedoria en Economia Digital s’inscriu a la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC, la qual ja fa uns anys que avança cap a formes d’aprenentatge més col·laboratives, en què l’alumne esdevé el protagonista del seu procés d’aprenentatge, gràcies a les noves tecnologies i als espais de simulació. L’objectiu d’aquesta metodologia és que l’estudiant assoleixi les competències en innovació, emprenedoria, internacionalització, digitalització, lideratge i ocupabilitat, que són les aptituds que actualment demana el sector laboral.

D’altra banda, la Facultat d’Empresa i Comunicació també ofereix als seus estudiants la possibilitat de fer mobilitat a l’estranger, sigui fent estades d’estudis com de pràctiques. A més, a partir d’aquest curs, posa en marxa un Programa en competències i habilitats avançades per al desenvolupament professional, que s’oferirà gratuïtament als alumnes d’últim curs de grau per millorar les seves competències de comunicació, lideratge i emprenedoria.

El nou Grau en Emprenedoria en Economia Digital formarà part de l’oferta acadèmica de l’àmbit de l’empresa de la UVic, juntament amb els graus en Administració i Direcció d’Empreses, Màrqueting i Comunicació Empresarial i Publicitat i Relacions Públiques.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]