Vic

El Mercat de Música Viva de Vic obre les portes del mercat italià a la indústria catalana

  • Les jornades es faran els propers 4 i 5 de maig al Barts Club de Barcelona

VilaWeb
Pep Comeres
27.04.2017 - 07:58
Actualització: 27.04.2017 - 09:58

El Mercat de Música Viva de Vic portarà a Barcelona quinze professionals del sector musical d’Itàlia en la quarta edició de les jornades d’internacionalització que s’organitzen amb l’objectiu de donar a conèixer la realitat actual d’un mercat musical a les empreses catalanes. A les jornades hi participaran festivals, sales de concerts i associacions, passant per empreses de management i agències de ‘booking’, que oferiran una visió general del mercat italià a través de la seva experiència. Com a novetat, enguany tindran lloc tres ‘showcases’ oberts a la participació d’artistes i grups locals que vulguin treballar amb els professionals d’Itàlia. La seu escollida és el Barts Club de Barcelona els dies 4 i 5 de maig.

A través d’un comunicat, el MMVV ha fet públic que les xifres d’internacionalització de les empreses catalanes del sector musical referents al 2016 posen de manifest que les 42 entitats participants en les jornades centrades en l’accés als mercats nòrdics van aconseguir una mitjana de quatre nous contractes internacionals. Pel que fa a la perspectiva de generació de negoci la xifra mitjana estimada és de 8.000 euros per entitat i any. Segons han destacat, aquests resultats fan que el MMVV tregui “una bona nota global” —un 7,73—, que un 80% d’entitats assegurin haver complert amb les seves expectatives i que en una gran majoria afirmin que repetiran.

Segons s’assenyala al comunicat, el més ben valorat per part dels participants és l’aportació que es fa a la internacionalització de la música catalana i la capacitat per a generar capital social.

Les jornades són un espai diferenciat del Mercat de Música Viva de Vic que se celebra durant el mes de setembre. Per una banda, atreu entitats noves que no han tingut cap vincle anterior amb l’MVLab (el 65,9% d’elles hi participa per primera vegada i el 51% no ha participat mai) i que, per l’altra, fidelitzen el 22,7% de les entitats, que mantenen una relació continuada amb el Mercat al llarg de l’any.

El perfil dels participants a les jornades és diferent del dels participants al MMVV, que reuneix entitats que en conjunt sumen un volum de facturació d’una major capacitat de compra amb 259.006,94 euros de mitjana pel total de venedors, segons dades de l’Estudi d’impacte econòmic i de qualitat firal elaborat per la Universitat Oberta de Catalunya sota la direcció de la doctora Soledad Morales. Quasi la meitat de les entitats participants a les jornades facturen per sota dels 50.000 euros anuals i el 63% ho fa per sota dels 100.000 euros. Les diferències també es donen en nombre d’artistes per cartera, amb 6,3 per entitat a les jornades, xifra que durant l’MVLab es duplica, amb 13 artistes per entitat.
Aquestes dades corresponen a l’estudi elaborat per les professores del departament d’Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya Judit Barrullas i Carmen Pacheco, sota la direcció de la doctora Soledad Morales.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any