La segona jornada del festival i la més completa pel que fa a programació va finalitzar amb un concert inoblidable de Xarim Aresté, una assistència de públic molt notable i amb molta gent que va gaudir de les diverses propostes artístiques contemporànies i trencadores que van ocupar els carrers, places i jardins de Torelló.

La jornada va començar tranquil·lament dissabte a la tarda amb propostes d’arts escèniques entre les que destaquen “Juguete roto3p0” de la companyia Pass&Company que va sorprendre al públic adult amb el seu to gamberro i que s’intentava guanyar l’infantil a base de globus i malabars. En el mateix espai, Les Mamies es van guanyar el cor dels i de les assistents al seu espectacle de dansa i teatre emotiu, que fins i tot va fer saltar les llàgrimes a més d’un o d’una.

A la plaça de la Vila, Jordi Kerol també va saber guanyar-se el públic des del primer instant saltant entre la gent i increpant-la mentre amenitzava l’acte humorístic amb les seves melodies de beatbox bufó i malabars. La Cia. Estropicio va practicar el seu espectacle d’acrobàcies verticals que va dur més tensió a l’espai. Més entrada la nit, aquest emplaçament va acollir alhora dues actuacions de dansa que van commoure el públic amb fórmules oposades. D’una banda, el solo del ballarí i coreògraf Chey Jurado amb una proposta consolidada i una trajectòria que l’avala i, de l’altra la dansa grupal de XRX, més novella, que incorporava elements visuals molt potents com el vestuari, leds i un cub de ferro gegantí del qual les ballarines se servien per perpetuar la seva actuació.

El Delicatessen es va reafirmar un any més com un escenari necessari en el marc del festival on al llarg de la vesprada va anar omplint amb èxit concert rere concert i on, probablement podem destacar l’espectacle sonor i visual que va oferir Connectome ja entrada la nit o la passió de Tripolar Project, que van inaugurar l’espai. Tot i la simultaneïtat dels últims concerts en ambdós escenaris per la importància de la il·luminació i les visuals el públic no va castigar cap proposta musical. La cantant sueca Adna va catalitzar tot el públic que anava a parar a la plaça Vella amb la potència de la seva veu i l’halo de foscor que caracteritza la seva obra amb un set que combinava temes del seu últim treball Closure amb hits del seu penúltim disc. Sens dubte, un dels grans descobriments de la jornada. El tancament d’aquest escenari va venir amb el show voraç i guerriller de Xarim Aresté que va encisar el públic i el va divertir a parts iguals tot demostrant les seves habilitats amb solos de guitarra impossibles.

L’espai dels dos Jardins del festival també van acollir en aquesta edició un major nombre de propostes, entre les que destaquen la performance experimental de Laia Estruch enfilant-se per l’estructura d’un parc infantil mentre jugava amb la seva veu i la seva postura corporal o el terrabastall de guitarres elèctriques empunyades pel públic que va assistir a “Anarchy” de la Societat Doctor Alonso. Des de que es va pondre el sol el públic també va anar desfilant a través de la instal·lació “Oberon’s Tears” del col·lectiu Readymade Productions, un espectacle d’immersió visual i sonor captivador.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]